Parfümlerin rengi

Renkler ve kokular arasındaki bağlantı açıkça tanımlanamasa da endüstride kokular ve renkler arasında çeşitli ilişkilendirmeler yapılabiliyor. Kokularda da bu durum söz konusu. Bu anlamda tüketicilere kokuların dikkat çeken ambalajlarının yanında kokuların renklerle ilişkilendirilmesi de kullanılarak tüketicilerin zihninde bir algılama sistemi oluşturuluyor.
Parfümlerin şişelerinden ve renklerinden parfümlerin içeriğine dair fikir sahibi olunabiliyor… Nasıl mı? İşte parfümlerin renkleri ve olabileceği içerikleri;

Siyah
: Karabiber, laden reçinesi, paçuli

Beyaz
: Hanımeli, portakal çiçeği, yasemin, vanilya, beyaz misk, inci çiçeği

Pembe
: Manolya, frezya, kiraz çiçeği, şakayık

Sarı
: Limon, greyfurt, mine çiçeği, papatya, mimoza

Mor
: Menekşe, lavanta, erik, buhur, üzüm

Kırmızı
: Çilek, kiraz, kırmızı gül, sardunya, kırmızı meyveler, erik, ahududu

Portakal
: Mandalina, portakal, kayısı

Gri
: Şeffaf ormanlar, ambergris, metalik notalar

Mavi
: Deniz notaları, yaban mersini, mavi papatya, sulu ve temiz hava notaları

Yeşil
: Çim, salatalık, kavun, yeşil elma, turunç, otlar

Kahverengi
: Sandal ağacı, çikolata, bal, amber reçine, karamel

Kısacası parfümlerin rengi içeriğini belli eder.parfûm

Reklamlar