Cilt üzerinde beslenme tarzının etkisi oldukça büyüktür. Genç ve sağlıklı bir cilde sahip olmak istiyorsanız beslenme şeklinize dikkat etmelisiniz. Cildiniz için yardımcı ürünler kullanmanız cildinizin bakımı için yeterli olmayacaktır. Beslenme tarzınıza gereken önemi göstermezseniz, cildiniz için yapmış olduğunuz bakımlardan olumlu sonuçlar alamayabilirsiniz. Sizlerde cildinize gereken önemi vermek istiyorsanız aşağıdaki belirtmiş olduğumuz durumlara uygun olarak beslenmenizi şekillendirmelisiniz.
Sağlıklı ve nemli bir cilt için; çay ve kahve alışkanlığınızdan vazgeçmelisiniz. Çay ve kahvenin yerine yüksek oranda antioksidan içeren yeşil çay tüketmeniz daha iyi olacaktır. Yapılan araştırmalar göstermiştir ki yeşil çay, cildin nem oranını arttırdığı gibi cilteki kan akışını olumlu yönde etkiler ve oksijen alımını yükseltir.
Temiz ve lekesiz bir cilt için; hergün sebze tüketilmeli ve haftada en az iki gün balık yemelisiniz. Sebze olarak lahana ve ıspanak gibi yapraklı sebzeler tercih etmelisiniz. Balık ve sebzeyi ağırlıklı olarak tüketenler akne gibi sorunlarla karşılaşmazlar. Sebze ve balık akne oluşunumu engeller, özellikle balık akne gelişimine karşı koruyucudur. 
Kırışmayan ve pürüzsüz bir cilt için; meyve ve sebzeler bolca tüketilmelidir. Portakal, brokoli, çilek, ananas, kivi gibi c vitamini acısından zengin sebze ve meyveler cilt üzerinde antioksidan etki yaratır. C vitamininin kırışıklık üzerinde direk etkisi olduğu unutulmamalıdır. Kırışık bir cilt istemiyorsanız karbonhidrat ağırlıklı beslenmekten vazgeçilmeli bol bol c vitamini içerikli meyve ve sebzeler tüketmelisiniz.

Reklamlar